perjantai 21. helmikuuta 2014

Berliini

Nyt on kotiuduttu takasin tänne kylmään Suomeen ja ajattelin nyt tulla kirjottamaan tänne matkasta, kun  vielä muistan! Kuvia ja videoita on tosipaljon, niin ajattelin tehä videon erikseen. Nyt kuitenkin paljon kuvia ja tekstiä luvassa... :-D Eli varattiin tosiaan maanantaina äkkilähtö Berliiniin ja lähtö oli jo tiistai aamuna. Kone lähti aamulla 8.10 kohti Saksaa ja tunnin aikaeron takia oltiin perillä jo yheksän maissa paikallista aikaa.

Meijän hotelli oli Hampton by Hilton ja ihan Uhlandstrassen metroasemaa lähellä. Vietiin tavarat sinne ja lähettiin kiertämään kaupunkia. Syötiin perinteiset saksalaiset currywurstit ja shoppailtiin "Ku'dammilla", joka on yksi suurimpia ostoskatuja, josta löydettiin Forever 21, Pull and Bear, Bershka ja kaikki muut tollaset. :-) Aurinko paistoi, joten hypättiin 100 bussiin, joka ajo kuuluisimpien nähtävyyksien ohi ja päättyi Alexander Platzille. Siellä olikin sitten lisää kauppoja, joissa vierähti muutama tunti. Vietiin ostokset hotellille, jonka jälkeen mentiin syömään paikalliseen ravintolaan. Sen jälkeen kävästiin vielä Berliinin televisiotornissa, josta näki melkeempä koko Berliinin :-)

Keskiviikkona lähettiin hotellilta 11 aikoihin metrolla, jolla mentiin Walther Schreiber Platzille ja siinä ihan vieressä oli kauppakeskus (Schloss-Strassen-Center), jossa oli jättimäinen Primark ja siellä menikin jonkun aikaa, kun sillä hetkellä tuntu että tarviin kaiken sieltä... :-D Päästiin kumminkin ulos, ja käveltiin toiseen kauppakeskukseen (Bouleward), jossa oli taas Hollister. Shoppailujen jälkeen vietiin taas ostokset hotlalle ja ajettiin 200 bussilla Branden Burgen Torille. Illalla käytiin taas hotellin lähellä syömässä perinteiset saksalaiset ruuat. :-)

Vikana kokonaisena päivänä herättiin aikasin ja lähettiin metrolla kohti Berliinin muuria. Viisastuin aika paljon ja tuntu tosi väärältä, et sielä elämä oli vielä 85 luvulla sitä mitä oli. Sieltä jatkettiin matkaa ZooBerliniin, joka on mun tietääkseni yks euroopan suurimmista eläintarhoista. Välillä pärjäs pelkällä neuleella, koska aurinko lämmitti ihanasti! Neljän aikaan lähettiin käymään vielä päivän päätteeks Madame Tussaudsissa joka ei oo niitä isoimpia vahamuseoita, mutta kyllä sieltä näitä suurimpia kuuluisuuksia löyty! :-) Illalla käytiin syömässä ja mentiin ajoissa nukkumaan.

Tänään lento lähti yhen aikaan takas Suomeen. Oli tosi onnistunu reissu ja tykkäsin Berliinistä tosipaljon! Oli niin helppo kulkea paikasta toiseen ku metrot meni kaikkialla! Suosittelen ;-) Nyt käperryn peittojen sisään, koska alan olemaa tosi väsyny ja huomenna taas herätys aikasin!

P . S . Olin jo unohtanu kuinka työlästä tän bloggerin kanssa noi kuvat on... Pahottelen siis noita kuvia, en jaksanu alkaa enään säätää niiden kanssa. Pomppii nyt ruudussa ihan väärissä paikoissa, mut ens kerralla taas koitan paremmin! :-)

1. Onpa kivoja kuvia! Ai että olis niin ihanaa päästä taas jonnekin matkalle :)

1. Anteeks oli menny ihan ohi tää kommentti! Mutta kiitos paljon ja jep, se kummasti piristää kävästä välillä jossain :)