lauantai 12. heinäkuuta 2014

5 days in Lisbon

Nyt ois varmaankin jo hyvä aika kertoa vähän tosta matkasta, jolta kotiuduimme jo viime viikolla. Varotan jo nyt että tästä tulee pitkä postaus, koska en jaksa kirjottaa näitä osissa.
DAY 1: Varattiin äkkilähtö Lissaboniin, ja lähtö kentälle oli lauantai aamuyönä jo kolmen aikoihin. Ekaa kertaa meillä oli välilasku, ja vaihdoimme konetta Frankfurtissa. Portugalissa oltiin perillä jo puolelta päivin ja heitettiin tavarat hotellille ja lähdettiin kiertelemään kaupunkia. Ensimmäinen päivä meni oikeestaan siinä.
DAY 2: Meidän hotelli oli vähän kuin paikallisen Central Parkin vieressä, jossa lähdettiin käymään tokana päivänä. Sen jälkeen menimme veneajelulle, joka vei 25 de april -sillan toiselle puolelle. Silta oli kopioitu Golden Gatesta ja sen päässä oli vapaudenpatsas, jonne asti ei kuitenkaan jaksettu mennä, vaan suunnattiin metrolla jättimäiseen Colombo kauppakeskukseen, jossa loppu päivä menikin.
DAY 3: Maanantaina lähdettiin heti aamupalan jälkeen junalla Cascaisiin, jonne oli reilu puolen tunnin matka. Lähdettiin kävelemään asemalta kauemmalle rannalle, jota ei kumminkaan löydetty, joten jouduimme palaamaan takasin sinne mistä lähdettiinkin. Makoiltiin rannalla ja käytiin syömässä, ja illalla mentiin junalla takasin Lissaboniin.
DAY 4: Neljäs päivä meni oikeastaan kierrellessä vaan kaupunkia. Illalla lähettiin kumminkin suunnistamaan Castelo de Sao Jorge linnoitukselle. Etsittiin bussipysäkkiä ja metroasemalla paikallinen tuli tarjoamaan apua ja lähdettiin kävelemään hänen perässään, mutta ihan väärään suuntaan ja hän johdatti meijät ratikkapysäkille. Lopulta jouduttiin itse ettimään bussipysäkki ja päästiin minne haluttiin, haha!:-D
Viimisenä päivänä otettiin metro kaupungin toiselle puolelle. Käytiin kattomassa euroopan suurin akvaario (sealifen tapanen) ja mentiin myös sellasella näköalahissillä. Ostoksia oli ostettu sen verran, että käytiin ostamassa uusi matkalaukku jostain kauppakeskuksesta, jossa samalla syötiin. Illalla käytiin vielä kaupungissa kävelemässä, pienessä kahvilassa ja El Corte Inglesistä viimeset tuliaiset.
Ihana kaupunki, suosittelen! :-)

1. On kyllä tosi upean näköistä! :)

elamanikuvina.blogspot.fi

1. Itekkin tykkäsin tosi paljon tosta koko paikasta!

2. Oi vitsi miten upeita kuvia! ♥️

3. Ää siis ää!! Mulla on hirmuinen matkakuume ja ollaan just poikaystävän kanssa mietitty Roomaan lähtöä. Nyt oon varma siitä että täytyy se varata tällä viikolla! Ähh itse nimittäin ehdotin hänelle myös Lissabonia, ei olisi tämäkään huono vaihtoehto:D

1. Meillä Rooma oli kans yks vaihtoehto ja ei varmasti ois ollut huono! Ja hyvää matkaa teille jos nyt sinne lähdette! :)

4. Ihania kuvia ja rakastuin sun hameeseen!:)

1. Kiitos! Joo itekkin katoin tota jo kaukaa että näyttää kivalta, ja päällä näytti jotenkin vielä kivemmalta! :-)